Happy Valley Beijing

03-09-2008
Deze dag hebben we in principe de hele dag om één park te bezoeken: Happy Valley Beijing is een groot zeer goed gethemed park. Wat ik er van te voren van wist is dat er een flying B&M achtbaan staat met dezelfde layout als de Superman achtbanen van de Six Flags parken, dat er een Maya en een mieren themagebied is en dat er een Vekoma mine train coaster staat. Wat ik niet wist is dat de attracties op verschillende tijden opengaan waarvan een aantal pas om half twee. Wat ik ook niet wist is dat het er vandaag erg druk zou gaan worden en het weer een stuk minder zou zijn. Helaas zijn daardoor de foto's meteen een stuk minder.

Bij binnenkomst is er nog niet erg veel open en lopen we een beetje rond om de verschillende gebieden te bekijken. Crystal Wings, de flying, loopt door een fraai nagemaakt gebergte heen en ziet er alvast goed uit. Aan de linkerkant ligt het mierengebied en het hele gebied is aangekleed met reusachtige mieren. Er staan in dit stuk voornamelijk kinderattracties. De spinning mouse, Harvest Time, is nog niet open. Later blijkt er een bord te staan waarop aangegeven dat de baan de hele dag niet open zal gaan. Van de beide Shot & Drop torens is alleen de Space Shot in werking en omdat dit een van de weinige werkende attracties is is het hier meteen goed druk.

Aan de achterkant langs het park loopt een groen bosgedeelte wat uiteindelijk uitkomt op de minetrain coaster Jungle Racing (#598). Deze blijkt het intussen te doen en ook hier staat een aardige rijtje mensen. Jungle Racing laat zien hoe ook een mine train schitterend aangekleed kan worden, in dit geval in Maya tempel stijl. Erg goed gedaan. De rit is ook nog eens goed soepel en leuk en wat mij betreft een hit.

De andere Vekoma coaster, de suspended Golden Wings in Snowfield, gaat ook pas om half 2 open en dus gaan we bij Crystal Wing (#599)s kijken. De rij hier is bijna niet te overzien maar wetende dat de capaciteit redelijk zou moeten zijn schuiven we hier aan. Het duurt uiteindelijk een uur voordat we door de deur de eigenlijke wachtrij ruimte in kunnen. Deze blijkt helemaal leeg, een concept wat ze in dit park overal hanteren om onduidelijke redenen. Jammer want de wachtrij binnen ziet er erg goed uit en is erg lang. Voldoende plekken om mooie foto's te maken en de trein langs te zien scheren. We gaan deze rit helemaal achterin zitten en de rit is overweldigend. De pretzel loop is behoorlijk intens maar niet vervelend. Het bochtenwerk door de berg gaat soms rakelings langs de wanden en het effect is erg goed. Crystal Wings maakt enorme indruk.

Als we de attractie verlaten is de wachtrij de helft korter dan de eerste poging en besluiten we nog een keer aan te sluiten. Deze keer duurt het toch nog zo'n 40 minuten eer we aan de beurt zijn maar deze keer kunnen we wel helemaal voorin terecht. Op deze plek is de rit nog beter, door het zicht vooruit maar ook de loop komt nog intenser over.

Een vrij unieke attractie die we hier ook tegenkomen is een Flying Island. Voor zover bekend zijn de anderen in Gardaland in Italië, Legoland Florida in Florida en in onze Efteling. Deze heb ik allemaal al eens gedaan dus leuk om deze ook mee te maken. Energy Collector, zoals de versie hier heet, is een beetje anders dan de anderen. Behalve omhoog en naar beneden maakt deze ook een rondje om de basis zodat je alle kanten kan bekijken. Vanuit een Flying Island is het altijd goed foto's maken.

Dan snel naar Golden Wings in Snowfield (#600) omdat we daar half 2 hebben afgesproken. Het verbaast ons niet dat zich daar ondertussen ook een mensenmassa heeft verzameld. Ook hier zijn we dus een uur kwijt om een rit te kunnen maken. Golden Wings is totaal verschillend van een normale SLC met compleet andere elementen. De baan lijkt veel op Kumali in met een soort van zero-g roll. Helaas is het niet de soepelste baan van de drie hier maar verder een prima achtbaan.

Omdat het zo druk is wordt besloten wat langer hier te blijven. Lunch was een uitdaging omdat niemand van de uitgekozen barbeque tent Engels blijkt te spreken. Aanwijzen dus maar weer. Daarna maken we nog een rondje door het park op zoek naar winkeltjes en gaan daarna weer op pad.

's Avonds bezoeken we een peking eend restaurant om dat eens te proberen. Goed eten hier, dit is volgens mij een wat exclusievere plek, Daarna vroeg naar het hotel en vroeg slapen. Morgen om 5 uur op om naar Guangzhou te vliegen.


Een minder mooie dag maar wel een erg mooi park.


Voor de ingang van het park een bieramide en ja, het zijn allemaal volle flesjes.


Een gedeelte van het mieren themagebied.




Harvest Time is helaas de hele dag gesloten.


Maar er zijn voldoende van deze Golden Horse spinning coasters.


Een freefall en een space shot toren.


De spectaculair aangeklede Jungle Racer. De baan heeft twee lifthills naast elkaar.


Een wat ongelukkig gekozen naam want racen doet ie niet.






De pretzel loop van Crystal Wings.


Er staat een beste rij hier en dit is maar een vijfde van de totale lengte.


Het laatste deel van de wachtruimte binnen.


Front row.




Een reuzenfrisbee met slangen eromheen. Jammer dat de staarten zijn ingekort.


Hij gaat nog aardig hoog ook.


De ingang van Energy Collector.




Waterattractie. Niet gedaan helaas.


Ook de topspin is weer in thema neergezet.


Crystal Wings nog een keer.


De laatste achtbaan van Happy Valley.


Boomerang element van de Vekoma baan.




Golden Wings in Snowfield was mijn 600e achtbaan.






Een mooie dag in Happy Valley!


Het restaurant voor vanavond.


De eend wordt aangesneden.