Six Flags Great Adventure
30-05-2006De dag begon met een ERT op Kingda Ka (#262). De ervaring van deze rit is overweldigend. De acceleratie is enorm en recht omhoog te schieten naar 139 meter hoogte is heel bijzonder. De weg naar beneden is ook een aparte ervaring. Daarna volgt nog een airtime heuvel en direct de remmen. De hele rit is in enkele seconden afgelopen maar het zijn wel een paar zeer intense seconden. Jammer alleen dat de hele rit zo vreselijke rammelt. De laatste rit die ik deed was frontseat en dat was qua ervaring en qua rammelen een goede keuze.
Superman - Ultimate Flight (#263) is een flying coaster met een waanzinnige loop die ruggelings wordt afgelegd. Het is een erg soepele en plezierige rit, maar zonder echte thrills. Ook de Great American Scream Machine (#264) is niet vervelend, alhoewel hier en daar een knikje voor wat schudden zorgt.
Medusa Medusa (#265) is een floorless B&M met een aantal elementen die eigenlijk alweer redelijk standaard zijn: loop, zero-g roll, boomerang en interlocking corkscrew. Niets mis mee natuurlijk maar echt spectaculair is het allemaal niet. Waar je in Europa een flink aantal parken (en landen) voor moet langsgaan om goede coasters te doen vind je ze hier allemaal naast elkaar in 1 park. Daardoor vallen een aantal banen niet meer zo op, waar ze bij ons misschien alle aandacht zouden krijgen en hier niet. Medusa is precies zo'n baan.
Wat wel een achtbaan is die er bovenuit steekt is Nitro (#266), een B&M hyper coaster vergelijkbaar met 'onze' Silver Star. Alleen is Nitro speelser en verassender met een hoop goede airtime bulten erin. Het uitstappen en meteen weer instappen werkte hier erg goed. Uiteindelijk heb ik Nitro 4 keer kunnen doen en het blijft een feestje.
Skull Mountain (#267) viel ook zeker niet tegen. Deze indoor coaster heeft helaas geen verrassende effecten maar de layout van de baan zelf maakt een heleboel goed. Al met al een prettige coaster.
Met Batman en Robin coasters heb ik erg veel geluk gehad. Vaak draait slechts een van beide banen en dan nog met regelmatige storing of lange wachtrijen. Vandaag leek dat niet anders te worden. Op het moment dat ik langs liep werd de rode baan (Batman And Robin; The Chiller (Batman) (#269)) net weer opnieuw geopend. Er was dus nog geen wachtrij en ik kon meteen instappen. Na de lunch liep ik weer langs en ging net de blauwe baan (Batman And Robin; The Chiller (Robin) (#270)) open en kon ik ook deze kant zonder wachtrij proberen. Beide banen zijn vrij uniek, al was het maar door de inversies in een trein met alleen een lapbar. Het ritverloop is echter ook apart te noemen waarbij achteruit net wat ruwer overkomt dan vooruit. De blauwe kant vond in leuker, door de omgekeerde tophat zeg maar.
Dan was er nog een andere Batman coaster: Batman The Ride (#271). Deze baan vinden we in een boel andere parken terug. Hij is soepel maar erg intens. Ik vind ze wel leuk, zeker als je 4 ritten achter elkaar kunt maken.
Al met al viel Six Flags Great Adventure mij zeker niet tegen en ik zou er graag nog eens terugkomen om in ieder geval El Toro te mogen uitproberen.
Kingda Ka: de airtime heuvel is nog bijna zo hoog als Goliath. De herhalingswaarde is echter beperkt.
De trein scheert over de airtime hill.
Superman had een dj die voor de muziek zorgde in de wachtrij. Goed hoor.
Great American Scream Machine ziet er indrukwekkend uit.
El Toro is nog niet zover. Door de werkzaamheden is ook Rolling Thunder gesloten.
Dat ziet er toch wel erg goed uit. Heel misschien over een paar weken nog eens proberen.
Medusa lijkt net iets te standaard in dit park.
Six Flags viert haar 45 jarig bestaan. Te pas en te onpas krijg je dit te horen.
Skull Mountain is een verrassend leuke achtbaan voor de kleine ruimte.
Nitro vanuit het reuzenrad.
Nitro is een van de beste achtbanen in het park. Silver Star met extra's.
Batman en Robin heeft zowaar wat thematisering gekregen.
Twee nogal verschillende ritten die helaas vrijwel niet tegelijkertijd werkend te vinden zijn.
Batman the Ride. Lekker intens. Lekker puur.